Jan 4, 2017

Telomere : Kajian dan Kesan Vivix ke atasnya

Telomere?? Pernah dengar term ni?

Telomere adalah struktur seakan "cap" di hujung kromosom DNA kita dan ia bertindak sebagai "pelindung" yang berada dihujung kromosom kita. Telomere mempunyai tugas sangat penting iaitu MELINDUNGI DNA DARI KEROSAKAN.



Telemore setiap daripada kita panjang ketika lahir. Namun telomere ini akan memendek dan semakin pendek apabila pertambahan usia dan lagi-lagi sekiranya kita selalu stress atau tertekan ia boleh menyebabkan telomeres memendek dengan cepat.

Telomeres menjadi pendek dengan cepat apabila sering stress

Apa jadi bila telomere ni semakin pendek?

Apabila TELOMERE semakin pendek, maka sel-sel tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan sempurna sehinggalah sel pun mati / musnah. Bila kebanyakan sel-sel ni mati maka keluarlah macam-macam jenis penyakit pada badan kita seperti serangan jantung, diabetes, penuaan sebelum usia,kanser dan pelbagai lagi.

Jadi bagaimana untuk jaga Telomere ni?

Satu kajian terhadap Telomere iaitu The Shaklee Telomere Research LANDMARK STUDY II telah berkerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn, pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang juga salah seorang Shaklee Scientific Advisory Board telah menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase. Kajian ini telah menguji kesan kepanjangan telomeres terhadap kesihatan manusia.

Jom lihat video di bawah: kupasan mengenai The Roles of Telomeres and Telomerase




Specialnya Shaklee ia mempunyai Landmark Study. Nak tahu pasal Landmark study boleh klik di sini.

Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee membuktikan pengambilan [Vivix, Cinch dan Vitalizer] secara konsisten setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40% !



Lindungi SEL DNA dengan VIVIX

VIVIX satu2nya produk yang melindungi SEL DNA dan formulanya telah di patern hanya boleh di dapati di shaklee sahaja..Ianya ekslusif dan tidak hairan harganya sedikit mahal kerana kualiti dan manfaatnya sangat terbaik untuk improve kesihatan.

Ramuan vivix bukan calang-calang. Bagaimana tonik anggur ni boleh jadi satu antioksidan yang sangat berkuasa? Tak lain tak bukan, kekuatan Vivix terletak pada 4 bahan utama yang terkandung dalam tonik ini:



  • ANGGUR MUSCADINE
Anggur muscadine adalah anggur liar yang sangat istimewa. Ia mempunyai sumber terbaik antioksida dan anti radang dan mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti baik untuk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah, melambatkan proses penuaan, mencegah kanser serta sebagai anti-virus dan anti bakteria.

  • PURPLE CARROT
Purple carrot atau lobak ungu ini mempunyai sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytochemical. Ia juga mengandungi anthocyanins (antioksidan mustajab) yang bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. Asid klorogenik yang terkandung di dalamnya bertanggungjawab mengurangkan risiko diabetes.

Dalam kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland, jus purple carrot didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis dan juga boleh membantu penyakit hati dan jantung. Jarangkan tengok lobak ungu ni.

  • EUROPEAN ELDERBERRY
Kajian di Austria University of Graz mendapati bahawa elderberry ekstrak mengurangkan pengoksidaan lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) kolesterol. Pengoksidaan kolesterol LDL yang terbabit dalam atherogenesis , sekali gus menyumbang kepada penyakit kardiovaskular.

Selain menurunkan kadar kolesterol, European Elderberry juga mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi dan sangat bermanfaat untuk melawan jangkitan virus dan bakteria. Ia boleh membantu mencegah kanser, meningkatkan sistem imun, mengawal diabetes serta meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal.

  • JAPANESE KNOTWEED
Keaslian resveretrol dalam vivix shaklee adalah sebanyak 98% yang diekstrak dari Japanese Knot Weed (Polyganum Cuspidatum). 6 kali ganda dari resveretrol tau. Ia digunakan untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.

Vivix terbukti secara klinikal dapat membantu keremajaan, dan membantu mengelak masalah penyakit kronik yang semakin meningkat sekarang ni.

Jom lindungi dan jaga sel2 DNA kita dengan vivix . Insyaallah sangat berbaloi miliki dan mengambil vivix. Insyaallah sel sihat badan pun akan sihat.

Amalkan vivix setiap hari untuk kesan optimum


Vivix bukan suplemen biasa. Ia melalui pelbagai kajian saintifik dan penghasilannya bertahun-tahun untuk memastikan ia betul-betul berkesan dan memberi manfaat. Alhamdulillah penjualan vivix melebihi 1 juta di seluruh dunia dan semakin mendapat permintaan setiap hari.


Untuk mencuba vivix, jangan lepaskan peluang untuk dapatkan promosi vivix bulan ini. 

Promosi beli 2 botol diskaun 5% atau Promosi beli 6 botol vivix percuma 1
Percuma Keahlian Shaklee
Percuma Penghantaran seluruh Malaysia
Cash rebate bulan berikutnya


Untuk pembelian promosi vivix boleh hubungi saya segera seperti berikut. Jangan tunggu lama-lama,promosi hanya sah bulan Januari ini sahaja:-)



No comments:

Post a Comment