Feb 16, 2017

Tips Cergas Bertenaga dan Tidak Mengantuk Lagi di Tempat Kerja

Badan penat, lesu, cepat pulak mengantuk
Badan kalau tak cukup zat nutrisi, tak cukup tidur dan rehat memang sangat meletihkan.

Terutama ibu-ibu hamil, ibu menyusu , yang selalu travel dan juga yang stay up malam2 siapkan kerja.

Setiap hari nak cergas bertenaga adalah kurangkan sarapan dengan pengambilan makanan karbohidrat tinggi seperti nasi lemak, nasi minyak dan lain-lain..

Teringat kalau kat Terengganu, nasi lemak ikan aye, nasi dagang, nasi minyak terengganu..Fuhh memang tergugat iman pepagi tengok nasinya..hehe..

Nak bertenaga dan kekal cergas sehingga petang perlu ambil sarapan Protein, berserat dan Teh Hijau..

Haa boleh ke boleh?:-)

Breakfast pagi boleh ambil overnight oat, telur rebus, telur mata, susu,buah-buahan dan sebagainya.

Nak senang boleh shake protein terbaik ESP ni..pengambilan protein waktu pagi juga membantu lebih kenyang jadi kuranglah sikit nak makan makanan merapu seperti kerepek dll

Pelbagai resepi enak ESP boleh di cuba..ada yang suka minum plain, ada yg suka campur dalam Milo/vico,ada yang suka campur dlm jus..kalau campur dengan performance drink dah jadi air vitagen Oren..yummy

Nak kekal cergas dan hilang mengantuk pula elokla bancuh Cinch Energy Tea.

Gabungan beberapa teh special


Cinch Tea ni pula bantu tingkatkan metabolisma badan, tingkatkan tenaga dan elak mengantuk..Memang power sangat tau..Saya kalau mengantuk waktu petang, memang bancuh segelas teh ni suam-suam dengan perahan lemon dan sedikit madu..Fuhh segar balik badan. dan semestinya rasa macam refresh..Segar dan cergas balik badan yang lemau.


Adik kakak yang plan untuk ganti puasa pun bagus ambik set ni ..ESP shake semasa bersahur, insyaallah boleh bertahan dan takdela lesu badan. Cinch tea pula minum semasa berbuka puasa. Memang refresh badan dan bestnya takdelah mengantuk nak solat lepas tu:-)

Recommended untuk semua ambil dua minuman best ni -

ibu hamil, ibu menyusu, yang berkerja kat pejabat atau site, yang selalu travel,pemandu bas, pelajar universiti,lelaki dan wanita dewasa.



Dah cuba sekali mesti nak minum berkali-kali. Tak percaya kena cuba tau:-)

Nak dapatkan set minuman power cergas bertenaga ni?

Boleh hubungi saya seperti berikut:



No comments:

Post a Comment