Jan 12, 2018

Vitamin CoQ-Trol Plus : Tingkatkan Power Tenaga dan Kesihatan Jantung

Setiap hari, macam-macam urusan perlu di settlekan. Seawal pagi uruskan anak-anak ke sekolah, ke taska, menghadap jammed ke tempat kerja, pelbagai urusan di tempat kerja. Malamnya kalau sang isteri, sibuk melayan kerja-kerja rumah, anak-anak dan suami lagi. Semuanya memerlukan tenaga yang bukan sedikit setiap hari. Jika ibu menyusu, keperluan tenaga lebih banyak di perlukan. Kekadang sudah lesu dengan pelbagai urusan kerja seharian dan bila pulang kerumah mahu berehat je kan..tapi anak-anak dan suami perlukan perhatian lagi.




Sebab tu sangat penting untuk mempunyai tenaga kuasa dua..haa kuasa super saiya..hehe..

Rupanya tenaga kita ni boleh di tingkatkan. Senang cerita, penjana tenaga utama kita boleh di tingkatkan dan di recaj. Iaitu dengan pengambilan dan kehadiran Coenzyme Q10






Apakah Coenzyme Q10 dan Peranannya:






Coenzyme Q10 adalah komponen penting untuk pengeluaran tenaga di dalam sel. Ia dijumpai dalam mitokondria, pusat tenaga sel di dalam tubuh. Coenzyme Q10 sememangnya ada di dalam tubuh kita terutama di dalam sel-sel otak, hati dan jantung.

Ia menukarkan lemak dan gula ke dalam tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga merupakan sejenis antioksidan yang kuat dan berperanan dalam melindungi sel daripada kerosakan radikal bebas. Walau bagaimanapun, selaras dengan peningkatan usia dan penggunaan statin boleh menyebabkan penurunan paras Coenzyme Q10 di dalam tubuh.





Dengan peningkatan tahap tenaga yang lebih baik, kita mempunyai lebih ketajaman mental, berasa lebih bertenaga dan dapat melakukan lebih banyak perkara dalam satu hari. 


Bulan ini Shaklee memperkenalkan produk lama yang di formulasi baru dengan nama baru iaitu CoQ-Trol Plus.




Apa yang best mengenai Coq-Trol Plus ni?


Sudah semestinya ramuan hebat daripada sumber semulajadi menjadikan ia sangat powerful.

Gabungan bersama Coenzyme10Resveratrol dan Tocopherol serta untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.


Kandungan CoQ-Trol Plus 


Manfaat dan Kebaikan CoQ-Trol Plus:


1. 1. Membekalkan Tenaga Berpanjangan

Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap. Hasilnya, kita lebih bertenaga, cergas, dan berkeyakinan! Peningkatan CoQ10 membantu dalam meningkatkan kekuatan otot dan mempercepatkan pemulihan luka. 




2. Peredaran Darah Yang Sihat

CoQ10 lebih tertumpu pada organ-organ yang menggunakan banyak tenaga seperti jantung. Peredaran darah yang sihat menjadikan jantung lebih kuat dan sihat. Untuk mengekalkan degupan yang sihat, CoQ10 tambahan diperlukan untuk menguatkan otot-otot jantung,menyokong fungsi jantung yang sihat dan meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin.


3. Sistem Reproduksi Yang Sihat ( Tingkatkan Kesuburan)

Selain bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. Pengambilan CoQ10 membantu meningkatkan jumlah sperma yang, meningkatkan pergerakan sperma dan meningkatkan kualiti ovum.


4. Kulit Yang Berseri

CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit dari sinaran UV yang berbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri, jadi kulit anda kekal berseri dan kelihatan lebih muda. Pengambilan CoQ10 membantu menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan juga meningkatkan tekstur kulit.


5. Meningkatkan Fungsi Kognitif

Bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, CoQ10 membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid, salah satu punca utama Penyakit Alzheimer, di dalam otak. Kekalkan kesihatan sel-sel otak dan tingkatkan memori, tumpuan serta minda anda dengan CoQ10 yang membantu menjana fungsi otak yang sihat dan meningkatkan fokus dan fungsi-fungsi sel otak.



Berapa banyak yang perlu ambil setiap hari?

Seawal usia 20 tahun, tubuh kita mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10 ni. Jadi pengambilan 100mg Coenzyme Q10 sangat bermanfaat untuk badan.


Bagi mereka yang mengambil ubat untuk merendahkan paras kolestrol ( ubat statin), perlu mengambil jumlah CoQ10 lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilan CoQ10 sebanyak 40 peratus.

Untuk mendapatkan  bekalan 100mg Coenzyme Q10: 









Cara paling mudah dan berkesan , amalkan pengambilan 1 biji CoQ-Trol sahaja setiap hari. 


Anda akan merasai khasiat dan manfaatnya terutama dari segi penambahan kuasa tenaga. Badan lebih cergas, tidak mudah letih dan lebih bertenaga.

Tidak rugi mengambil khasiat suplemen ini. Bukan setakat tingkatkan power tenaga malah ia juga bantu kesihatan jantung, sistem reproduktif sihat, otak cerdas dan kulit lebih berseri.


Untuk pertanyaan lanjut dan pesanan CoQTrol ni boleh dapatkan di sini atau hubungi saya melalui cara berikut:





No comments:

Post a Comment